Pangea

Minden, ami földtudomány

5 éves a Pangea blog!

2018. december 07. 17:06 - Tranquillius

2013. december 7-én, napra pontosan 5 éve egy geomorfológiai cikkel indult útjára a Pangea blog. Az induláskor nem lebegett semmiféle különösebb cél a blog előtt, és ha valaki feltette volna a kérdést, hogy hol képzeled el a blogot 5 év múlva valószínűleg nem a mostani helyzet jutott volna először eszembe. Ugyanis a Pangea bloggal az elmúlt öt évben sikerült valamit letenni a hazai földtudományos-ismeretterjesztés asztalára. 

pangea_20142016.jpgÍgy nézett ki a blog 2 éve

Az elmúlt öt évben 14 szerzőnk összesen háromszázharmincnyolc cikket írt, évente kb. 67-et. A hangsúly nálunk azonban sohasem a mennyiségen, sokkal inkább a minőségen volt. Ha egy cikk nem ütötte meg a kellő mércét, akár hetek is rámehettek az átszerkesztésre. A kezdetben négy állandó szerző közül ketten maradtunk lezlidzsi kollégával, ezért a heti két cikk lecsökkent egyre. Az oldal látogatottsága ezzel együtt sem csökkent, közelítjük a 2,5 millió oldalletöltést, több mint négyszázan követnek bennünket a blog.hu-n és 3100-an a facebook oldalunkon. Naponta majdnem ezren kattintanak ránk, ami annak ellenére nagyon örömteli számunkra, hogy a Pangea blog sohasem a kattintásvadászatról szólt. Olvasóink tudják a legjobban, hogy populáris témákkal igen ritkán találkozni errefelé és nagyon valószínűnek tartjuk, hogy az Index címlapról beeső alkalmi olvasók gyakran nem is jutnak el egy hosszabb, vagy mélyebb földrajzos alapismereteket megkívánó cikk végére. De az olyan kommentekre, hogy "minek írtok ilyen hosszú izéket?" az a válaszunk, hogy "barátom, úgy tűnik ez nem a te blogod!" :)

Az elmúlt öt évben jártunk az űrben, a Föld eldugott részein, mentünk vissza a múltba történeti földrajzi témákkal, voltak biogeográfiai cikkeink és gyarapodnak az átlagolvasót messzire riasztó "5 perc geológia rovatunk. Voltak népesség, település és általános földrajzi témáink és néhány olyan téma is, ami nálunk jelent meg először.

A témák kiválasztásánál lehetnénk tágabb látókörűek is, ebben az esetben azonban a szerzők be vannak szorítva a saját érdeklődésük korlátai közé, éppen ezért továbbra is szívesen várjuk új szerzők jelentkezését, akik új témákkal, új szemlélettel frissíthetnék a blog arculatát!

Mire vagyunk a legbüszkébbek? Talán arra, hogy 2016-ban a Pangea blog Juhari Zsuzsanna díjat nyert penzjutalommal, amit aztán szétosztottunk szerzőink honorálására. 2015-ben hetedikek lettünk a Goldenblog versenyen, sajnos azóta ez a kezdeményezés kipurcant. Büszkék vagyunk szerzőinkre, akik akár csak alkalmanékt, de minket választanak egy-egy cikkük megjelenítéséhez, büszkék vagyunk törzsolvasóinkra, akik a húszezer karakter feletti cikkeket is együltő helyben végigolvassák és még hozzá is szólnak (Pl.: "a hatodik bekezdésben kimaradt egy ékezet"). 

Szintén büszkék vagyunk arra, hogy a kommentszekcióban kommentelőinkkel karöltve általában sikerült normális hangnemet fenntartani, ami a hazai közegre, közállapotokra egyáltalán nem jellemző. Egyrészt köszönjük olvasóinknak az ebben való partnerséget, másrészt szeretnénk, ha ez az állapot a továbbiakban is fennmaradna.

pangea21_1.jpg

Mi várható a jövőben? Egy biztos, a cikkeink minősége tekintetében nem várható változás. Amit leginkább szeretnénk, az a szerzőgárda bővülése lenne, ugyanis ezáltal tudnánk garantálni a cikkek sokszínűségét, kellő megjelenési gyakoriságát és a témakörök bővülését! Távlati célunk, hogy fontosabb cikkeink idegen nyelven is megjelenhessenek.

Köszönjük a munkát szerzőinknek, köszönjük a támogatást és segítséget az Index és a Blog.hu csapatának! Köszönettel tartozunk az olvasóinknak az építő kritikáért és kitartásukért!

Csatlakozzatok hozzánk az 5. Pangea születésnapon 2018. december 12-én szerdán a One Beer sörözőben!

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pangea.blog.hu/api/trackback/id/tr7514453444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2018.12.07. 20:56:23

Még egyszer ennyit, aztán legyen nagykorú is a blog :-) !

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.08. 16:09:54

Az, hogy velem senki nem akar közösködni teljesen érthető. De öt év alatt veletek sem, az azért dúrva. Évente 1-2-3 szerőt, ha nem tudtok bevonzani, akkor ki tud?
Szerintetek miért nincs több állandó szerzőtök?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.08. 17:02:14

@Hungarian Geographic: Mert kevés ember van a témában, aki blogolna? Azért a topik témája sokszor olyan, hogy olvasni sem olvasná az ember. Hány szakember van vajon, aki képes lenne írni úgy, ahogy ide teszik egyes témáknál?

Én pl. csak a HTKA.hu-t ismerem. Ott is régen tengernyi szerző volt. Csak ezt meló mellett tették. Az élet halad - meló, gyerek, stb - nincs rá idő. Ezért hírek vannak, de cikket meg lényegében meg már csak én írok két éve. Pedig a haditechnika valószínűleg populárisabb, mint a geográfia , geológia, stb. Több ezren olvassák és mégis, nem jön senki írni...

Tranquillius 2018.12.09. 00:24:44

@molnibalage: Igazából nem is nagyon pörögjük ezt túl. Munkaerőhiány van. :)
Ha jönnek örülünk, ha nem akkor írunk mi. Addig amíg van rá időnk.
Ha valaki öt éve azt mondja, hogy idáig eljutunk ennyi szerzővel, ennyi írással, komolyan, bolondnak néztem volna. :)

gigabursch 2018.12.09. 02:52:40

Én szívesen jövök és jó szívvel olvasom cikkeiteket. S a ti öt évetek is sokkal többnek tűnik, akárcsak @JTom ritkanlathatotortenelem.blog.hu oldala is.
Maradjatok sokáig fenn!

lezlidzsi84 2018.12.09. 08:56:00

@Hungarian Geographic: Főleg valószínűleg azért, amit Tranquillius is és molnibalage is írtak. Egyrészt nem pörögtük annyira túl a "toborzást", nem nagyon volt rá energiánk, illetve erőltetni ezt nem lehet: munka, család mellett vagy van időd, vagy nincs, és ahogy az "élet halad" jellemzően egyre kevésbé van.

Az is benne lehet, hogy úgy általában az ismeretterjesztésben is a legtöbben még inkább az intézményesített keretekben gondolkodnak. Az egyik partnerblog vezetője mondta, amikor tágabb körben leültünk velük dumálni, hogy "ne legyen félreértés, aki (ebben a témában) magától csinálna valamit, az nagyjából itt ül az asztal körül". Ez persze lehet, hogy változni fog, de valószínűleg nem gyorsan.

Mindezeket figyelembe véve vsz. a fiatalabb szerzők toborzása lenne a legígéretesebb, neki még van idejük, de azért ezzel is vannak nehézségek. Egy részüknek még gondot okoz, hogy az egyetemen épp elsajátított kissé kacifántos fogalmazásmód mellett az itt szükséges közérthetőbb módon is ki tudják fejezni magukat, másrészt a korábbi bejegyzésben tárgyalt elhelyezkedési nehézségek is zabálják a pályakezdők energiáját és lelkesedését.

Untermensch4 2018.12.09. 09:12:16

@lezlidzsi84: Pedig az "intézményesített keretek" sem zárhatják ki a web-es eszköztárat. Arra jó példa a blog hogy ilyesmi lenne a továbbfejlődési irány. Amit eddig olvastam a blogból az jóval informatívabb és szórakoztatóbb volt mint anno a 4 évnyi középiskolai földrajz-oktatás. Mindezt úgy hogy az átlagnál jobban szerettem a földrajzot :(

lezlidzsi84 2018.12.09. 12:14:46

@Untermensch4: Abszolút igazad van, csak a gyakorlatban nem annyira egyszerű az "átjárás", vagy az átállás. A tanárok, kutatók gyakran túlterheltek, így hiába vannak mondjuk tisztában egy blog előnyeivel, nem biztos, hogy van erre energiájuk a "bejáratott" tevékenységeik mellett. Igaz mostanában egyre többektől hallom, hogy pl. módszertani vagy szakmai vitákra is sokkal alkalmasabb lenne mondjuk egy blog vagy másik webes felület.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.09. 12:14:57

Nekem az a szívfájdalmam, hogy minimális befektetéssel (ami kétségtelen, hogy sokaknál családi állapotuknál fogva ez a maximális) vagyunk "sikeresek". De úgy hogy valamiben kimagaslan jók vagyunk, másban meg kimagaslóan gyengék. Külön-külön. Lelkes amatőrökként, ez remek.
De annyi, de tényleg annyi gyenge blog van, akik manipulálják a társadalmat csak azért mert folyamatosan küldik az éterbe a faszságaikat. Pl, az elmúlt pár évben lett trendi, hogy szinte csak olyan "utazós blogok" vannak, ahol a fillérbaszás, élősködés, 15 perces turizmus rohanása az alap. A valóságban meg ilyen nincs a többségnek. De miután bevonzották egymást, az új blogok is azon az úton mozognak. Ezért manipulálhatják az utazó társadalmat a szarrágás irányába.
Ezt csak azért írtam, ha negatív előjellel működik a bloggerkedés társadalomra mért hatása, akkor annak a pozitív irányba is működni kell. Leegyszerűsítve, ha a háboróban lőtávolságon belül van az ellenség, akkor te is abban vagy.
Próbáltatok a fent említett "testvérbloggal" vagy weboldallal leülni, és egy esetleges együttműködést tető alá hozni?
Az én tapasztalatom, a "tömegvonzáshoz" (így esetleges szerzők bevonásához) napi 3-4 videó a facebookon, napi 1-2 fénykép a facebookon, heti 2-3 minőségi(!) blogjegyzet, napi 1-2 könnyed(!) blogjegyzet - persze a követ rám lehet vetni, mert már én sem csinálom. De viszont, ha nem csináljuk, akkor ezekkel a balfasz influenzerekkel fognak azonosítani benünnket, mert csak egy pár ezres "belterjes" törzközönség értékeli a befektetet munkát. Akik meg valszeg amúgy is olvasnak idegennyelvű oldalakat...
A fent említett testvérblogokkal/weboldalakkal miért nem sikerült együttműködnötök?

lezlidzsi84 2018.12.09. 12:38:52

@Hungarian Geographic: Az említett megbeszélésen pont az együttműködésről volt szó, szerették volna, hogy a témáink közös metszetében kooperáljunk. Ugyanakkor ahhoz, hogy ez tényleg jól működjön (azaz kb. egy állandó rovatot tudjunk az adott résztémában működtetni) annyi írással kellett volna kijönnünk, amit ketten csak az egyéb földrajzos témáink hanyagolása mellett tudtunk volna teljesíteni. (Itt visszatértünk ahhoz, hogy kevesen vagyunk...) Viszont azt vállaltuk, hogy kölcsönösen megjelentetjük az egymás témájába vágó írásokat, szóval az eredetileg elképzeltnél kisebb mértékben, de azért megy az együttműködés.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.09. 15:49:02

@molnibalage: Na jó, de ezek a legnépszerübb blogok/témák. Viszonylag sok olvasó közül és kevés bloger megy mégis sokfele. Én nem élek otthon, én csak a partvonalon túlról okoskodok, de azt látni és érteni kell, ha nincs fejlődés, akkor elmúlás van!
Lezli, - ennyi pont az önámításra elég. Mindenestre kíváncsi vagyok hogy fog sikerülni a szerdai sörözgetés. Remélem, hogy lesznek akik pár sör után könnyelműen megigérnek pár cikket.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.09. 17:39:07

@Hungarian Geographic: Az én tapasztalatom az, hogy a sikeresség az relatív. Az index blogketrec kiemelés minden téma kapcsán 10-40 ezer plusz oldalmegnyitást / látogatót jelent. Egyesek teljesen randomra olvasnak, nem követnek be senkit.

Nézd meg pl. az Élenjáró Haditechnika vagy Hét Tenger blogot, vagy a Lemilt, de tudok még pár ilyen mondani. Átlagos bejegyzés pár száz vagy ezer olvasó, a blogketrec kiemelés esetén 10k alatt kvázi nincs megállás.

Tehát hiába tetszik az adott cikk és több blognál konstants a minőség, ez mégsem jelent magasabb olvasottságot hosszútávon...

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.10. 09:39:15

@molnibalage: Igen. Az kétségtelen, hogy az index nélkül nincs siker, ergo sikertelenek vagyunk.
Itt is jó látható, hogy a függés, mennyire lételem azoknak akik a '70, '80 évek jó középszerét mentik át. Eről már kommmenteltem ugyanitt pár hónapja. Ez van. Fából nem lesz vaskarika.
Majd a következő generáció - ha lesz ilyen.
Nekem is tök felesleges itt a számat tépni, egy nyelvet beszélünk de nem értjük meg egymást - pl ezért is élek külföldön.
Mondjuk a lemil a proliknak írt okoskodás, prolik által. Ritka egy rosszindulatú, sunyi faszkalap annak a szerzője(i).

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.10. 09:59:35

@Hungarian Geographic: El tetszettek menni otthonról? Konkrétan melyik szerzőre tetszik gondolni? Mert nekem is van ott bejegyzésem, csak szólok...

Ezután a komment után van egy tippem, hogy ha te valamiféle kooperációról álmodoztál bárkivel akkor abból miért nem lett semmi...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.10. 12:44:49

@Tranquillius: Akkor Hun barátunk nagyon mellélőtt...

Mondjuk láthatólag nem értette meg, hogy a lemil elsősorban a könnyedebb hangnemet célozta meg, de attól még hardcore-abb anyagokat is közzétesz vagy ajánlóba betesz időnként.

Untermensch4 2018.12.10. 13:15:17

@lezlidzsi84: " egyre többektől hallom, hogy pl. módszertani vagy szakmai vitákra is sokkal alkalmasabb lenne mondjuk egy blog vagy másik webes felület."
criticalbiomass.blog.hu/
www.nyest.hu/

Tanároknak sztem még "egyszerű" dolga van, diákoknak ki lehet adni úgy a feladatot hogy (akár tanulócsoportban) időnként alkossanak blogbejegyzést (is). Akár korábbi dolgozataik alapján (is).
Még olyan izéket is rá lehet mondani hogy transzparencia, a nyilvánosan olvasható blogon egy rakás ismeretlen keresgéli majd a hibát az anyagban, tképp segítenek a tanárnak a dolgozat kijavításában... :) ha a szerző(k) meg leendő tanár(ok) akkor a moderálás edzi az idegrendszerüket :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.10. 13:46:15

@Untermensch4: Távol álljon tőlem a jogászkodást, de igencsak szürke zónának érzem azt, hogy előírás legyen az, hogy valakinek a házi feladata az a nagy nyilvánosság elég kerüljön. Nevetséges, de lehet hogy talán még arra is vonatkozik a szerzői jog vagy más nehezen vagy sehogy sem értelmezhető védelem.

De ez leginkább etikai kérdés. Valaki nem szeretné, ha házi feladatán csámcsogjon sok ember, hogy mennyire sikerült jól vagy rosszul.

Tranquillius 2018.12.10. 14:07:29

@molnibalage: Más megvilágításban ugyanez a téma; földtudományos témában félévente vajon hány hallgatói beadandó/diplomamunka/stb. szolgálja a nagyközönség természettudományos ismereteinek bővülését és hány kerül be örökre a tanár asztalfiókjába/kukájába?

pitcairn2 2018.12.10. 14:54:46

@molnibalage:

Hun kolléga egy dologban nagyon jó: a látogatószám és a követők tekintetében, a facebook-os felülete kifejezetten sikeresnek tűnik

lezlidzsi84 2018.12.10. 15:39:37

@Hungarian Geographic: A belinkelt lemiles írásomhoz még csak annyit, hogy a szerkesztők kérdéseiből és kommentjeiből látszott, hogy csaknem minden kritikus adatnak és infónak utánanéztek
a témával kapcsolatban, mielőtt kiengedték volna az írást. Azt meg előre tisztáztuk, hogy kisebb stilisztikai változtatásokat bizony eszközölni fognak. Szóval elég jól jártak azok a prolik :D

Tranquillius 2018.12.10. 16:05:28

@pitcairn2: Hogyismondjam... a Pangeán kicsit más a "siker" mértékegysége. :)

Untermensch4 2018.12.10. 16:22:57

@molnibalage: Szerzői jog szempontjából az egyik magyarosch trükk a tanulócsoport, több szerző.
A csámcsogásra megoldás lehet a kommentelés lekorlátozása (ha a tanár menedzseli a blogot akkor előzetes moderáció, ez kb a trollokat távol is tartja).
Egyszer találtam vhol egy vszeg beadandót, a szerző a 2.vh-s német és orosz tankokról értekezett. Autonómia, ilyenek. Egy ilyen jó írás sok földipál-szintű gyökérség kikerülését tette lehetővé...
Tanári pályára készülőknek sztem kifejezetten kellene közönség előtti megmérettetés.
A közönségnek meg olyan lektorált tartalom ami a blogon kb úgy biztosítható ingyen ha ilyesmi a konstrukció.

Untermensch4 2018.12.10. 16:28:11

@Tranquillius: Meg ha már elkezdtem másokéval verni a csalánt... :) olyan "interdiszciplináris" mutatványokra is ad lehetőséget a technika mint pl vizuális akármi-szakosokkal együtt jó kis animációk a mai "124 karakter v 1 perc" -igényű közönség szórakoztatására. A szórakoztatást úgy értem hogy figyelmet leköt és aljas módon ismeretet terjeszt...

www.youtube.com/watch?v=DGtpTEskboI

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.10. 17:04:33

@Untermensch4: Nem a kommentelésről van szó. Vannak olyan írások, amit az ember a nyilvánosság előtt még nem vállal fel, mert tanulópénz.

Mai szemmel nézve az első hosszabb írásom nyelvezete egyáltalán nem volt megfelelő...
Van amit elég, ha a tanár szeme lát. Ameddig volt tényleg komoly újságírás a világban ott is létezett minőségi szűrő. Az Olvasószerkesztő, korrektor és lektor vagy szakmai lektor is. Ha silány volt az anyag, akkor nem ment ezeken a szűrőkön. Ők láthatták az ilyen olyan fázisban levő anyagot, az olvasó meg nem.

A mai "újságírás" azért olyan hányadék és fos nagyrészt, mert magukat jófejnek, cool arcnak és tévedhetetlen közelinek levő nyikhajok azt hánynak fel a netre, amit akarnak. Lásd 444 és indexes műszaki és haditechnikai írásokat. Kb. a szezont nem tudják a fazontól megkülönböztetni a legtöbb esetben. De ma ez csont nélkül kimegy. Ha az én feladatom lenne a minőségi szűrés akkor kb. az indexen nem lenne egy adott témában tartalom, mert csak marhaságokat képesek írni...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.10. 17:05:38

tévedhetetlen közelinek levő = tévedhetetlen közelinek érző

Untermensch4 2018.12.10. 18:43:08

@molnibalage: Ezt értem és igazad is van. Az én verziómban a tanár(ok) töltené(k) be az Olvasószerkesztő, korrektor és lektor vagy szakmai lektor szerepét, esetleg ez is kiszervezhető lenne részben mint a feladat része (természetesen nem saját magát lektorálná senki...).
Nézd abból a szempontból hogy a mai "újságírás" színvonalából könnyen ki tudnak magasodni akár a kezdők is (első hosszabb írásod vs mai indexes-akármilyen cikk ugyanarról). "Legrosszabb" esetben elkezdenek az ú.n. "újságírók" minőségileg felzárkózni a versenyhelyzetet érezve.

Tiszta jövősokk a jelen. Pl amikor munkahelyen mondtam vmit akkor nem a régen általános "felírom és utánaolvasok" történt hanem ketten előkapták a mobilnetes telójukat és már néztek is utána... namármost ha ilyen esetben van színvonalas, könnyen emészthető netes tartalom akkor megtalálhatják, pdf-alakú többszáz oldalas "hagyományos" könyv esélytelen.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.10. 19:05:42

@Untermensch4: Komoly dolgokról nem lehet annyira röviden érdekeseket mondani. Ezt csapják el sajnos a mai nyikhajok hülyéskedéssel. Nagyon röviden és tömören akkor lehetne, ha értenének hozzá és akkor középiskolás anyag szintjén is mondjuk el lehet magyarázni a különbséget mondjuk egy CW radar és egy imp. üzemű radar között. Csak az olvasó is igénytelen legtöbbször, így a fosra van több igény is, csak emiatt túl sok ember érzi magát kiműveltnek egy témában, amikor legtöbbször a szezont a fazontól nem tudja megkülönböztetni, de azért csapkodja a klaviatúrát...

Untermensch4 2018.12.10. 19:28:38

@molnibalage: A konkrét ismeretterjesztő bejegyzések/írások mellé "a fos kritikája" címke is bekerülhet egy blogra. Nehéz azzal perre menni hogy "hülyeséget írtam és megsértett aki ezt leírta jól". Trollisztáni ismeretterjesztés, még lehet hogy népszerűbb is lenne.

" amikor legtöbbször a szezont a fazontól nem tudja megkülönböztetni, de azért csapkodja a klaviatúrát... "

:D Erről az a bizonyos eset jutott eszembe, a teherautó és az élelmiszer nem hadianyag... :D

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.10. 20:09:33

A prolik mindennapi betevője a lemil, aminek rosszindulatú zagyvaságait akkor olvastam először amikor Tóásó Elődöt hazahozták. Igaz csak néhány írást olvastam attól a balfasz tibuktól, aztán egyszer-egyszer még szembekerült velem az a gagyi prolimágnes. Kommenteltem is. Aminek eredményeképp tíltva vagyok arról a szennyoldalról - YEEEES!
Én voltam az első ember, aki kevesebb, mint 2 hónappal Eduék kivégzése után meglátogattam Elődöt a La Pazban a San Pedroban. Kérdezzétek meg Elődöt milyen volt a látogatásom után másnap felkelni?
Persze voltam Santa Cruzban a szállodában, Edu sírjánál, La Pazban azon a katonai repülőtéren ahonnan-ahova hozták a venezuelai(!!!) kommandósokat illetve Elődöt etc etc. Négyszer keltem át bolívia szárazföldi határátkelőin (Peruból, Brazília oda-vissza, Chilébe) Úgyhogy meglehetősen sok személyes tapasztalatra tettem szert a több, mint egy hónapnyi bolíviai utazgatásom alatt, ami után olvasni annak a sunyi, rosszindulatú gyökérnek a fröcsögését - vérlázító volt! Egyszerűen nem volt olyan sora a nyálverésének, amiben egyetlen egy igaz megállapítás lett volna! Úgyhogy innen nézve nem dicsőség tisztességes embernek ott megjelenni!
Mi a siker mérőszáma? Kinek mi.
Amikor 9 (igen, kilenc!) tagja volt az oldalamnak, akkor értük el, hogy a MAGYARORSZÁG felirat felkerüljön a válogatott sportolóink felszerelésére a Hungary helyett/mellett
Filmes blogerek, nagy általánosságban illegálisan töltik le a filmeket, amikről karattyolnak. Én meg saját zsebből mentem el a Zürichi Nemzetközi Filmfesztiválra. Vagy hívnak meg itt Londonban médiavetítésekre, hetekkel, hónapokkal korábban a filmbemutató előtt. Kétszer jósoltam Oscart. Mind a kétszer beletrafáltam.
Kérdezzétek meg Csányi Sándort, hogy mennyi szerepe volt annak az 5 évvel ezelőtti írásomnak, amit még Pintér Attila kinevezésekor írtam abban, hogy ma Marco Rossival szárnyal a magyar válogatott?
Milyen érzés évek óta nem hallani napi szinten arról, hogy Klein Hegymegnemmászó Dávid éppen hogyan nem mássza meg az Everestet?
Folytassam? Hogy kinek mi a siker? Kinek mi. Nekem pl remek fokmérő a kézzelfogható eredmény…
Pl az is kézzelfogható eredmény, hogy hogyan alakítottam ezt a társalgást itt ez a poszt alatt, amit már ti is próbáltok értelmezni - így pár nap elteltéve (eddig tartott az egotókkal megküzdenetek), hogy kb mit is akartam mondani. Esetleg mi lehetne a továbblépés?
Ezt én ültettem el bennetek!
Ha lesz ennek valami érdemi következménye, akkor majd úgy fogtok rá hivatkozni: “Amikor 5 éves lett a blogunk, akkor páran elkezdünk kommentelni, majd beszélgetni a hogyan továbbról. Elmentünk sörözni, most meg itt vagyunk” - engem ki fogtok hagyni a felsorolásból, hisz a fenébe is - ez a különbség az ember, meg a proli között.
De sebaj! Én nem a teljes dicsőséget keresem, nekem elég a 5-10% érték megmentése. A többi meg úgyis jön magától.
A belinkelt cikket most olvastam el. Ami tökéletesen illusztrálja a különbséget kettőnk, a két oldal hozzáállásának, a két szemlélet különbségéről:
Én nem csak hetekig olvasgatok a neten, majd kérek meg másokat, akik szintén online szerzik egyirányból a felületes tudásukat annak korrekciójára, hogy a prolit mégis mivel kellene etetni. Ugye felfele nyaltok, lefele rúgtok. Hanem én heteket voltam személyesen Hawaiion, ott ahonnan a tengeralattjáró elindult. Egyébként Pearl Harborban meglátogattam egy II. V.H.-s tengeralattjárót is, úgyhogy személyes tapasztalatom van milyen egy ilyenben lenni.
Híres amerikai katona sírjáról nem a google-ből szedek le képet, hanem én csinálok, mint legutoljára Patton sírjánál.
De hogy fájdítsam a fejeteket, a Távol-Keleti, és ázsiai hadszintereket elég szépen bejártam. Sőt. Annak ellenére, hogy nem tudok úszni még roncsbúvárkodva rácsodálkoztam néhány komolyabb japán veszteségre.
Nektek elég a szemétdombon kukorékolni. Nekem nem.
Te/Ti írt(ok)ál egy-két részletes írást az internetet felhasználva mi történt a Távol-keleti tengeri hadszíntereken, én meg ezt írtam a személyes tapasztalatomat megosztva: hungariangeographic.blogspot.com/2013/04/hetfo-o-je.html
Valahol a kettő között lenne az egyensúly…

lezlidzsi84 2018.12.10. 21:30:53

@Hungarian Geographic: Tekintve, hogy a USS Tang 1944. szeptember 24-én elsüllyedt, nem volt alkalmam felkeresni :) Viszont voltam a USS Pampaniton és a könyvet amiből a cikket írtam egy washingtoni könyvesboltban szereztem be. Nem tudom számít-e ez a te látásmódod szerint? (Szerintem baromira irreleváns.)

Amúgy miből gondolod, hogy 5 év után nem vagyunk vele tisztában, hogy mik a tevékenységünk eredményei, és mi az ami problémás? Hogy nem látjuk a földrajzi blogolás lehetőségeit és korlátait?

Szerintem a fentiek alapján épp ez a különbség közöttünk. Mi is mondhatnánk hogy azért létesült mondjuk a győri 10-es buszjárat, mert írtunk erről, csak éppen erős túlzás lenne. Valójában a helyi menetrendtervező lobbizta ki, persze lehet, hogy valamelyik ponton segített neki az írásunk, de azért na...

Az viszont igaz, hogy sokszor azok az írások adják a legtöbb pluszt amelyek némi terepmunkával is együtt jártak - na meg azok amelyikben olyan témát dolgozunk fel, amit itthon még nem nagyon hozott elő senki sem. Ezek viszont simán jöhetnek külföldi szakirodalom feldolgozásából.

Tranquillius 2018.12.10. 21:48:23

@Hungarian Geographic: Ügyes vagy. Valamiért mégis te kommentelsz itt és nem mi nálad. Ha ebben valami változás áll be lehet, hogy már 15-20%-nál jársz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.10. 22:23:47

@Untermensch4: Láthatod mi volt a Lemilen az F-35 kapcsán. Egyes intellektuális trógereknek tökéletesen megfelelt rosszul tudni valamit és védték a szart, hogy milyen jó, hogy van és nem baj, ha büdös.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.10. 23:03:28

@Hungarian Geographic: Mondták már nekem, hogy nagy az arcom, de most hirtelen nagyon szerénynek érzem magam...

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.11. 09:03:25

@lezlidzsi84: Nekem nem okozott problémát elsüllyedt roncsokat felkeresni… Soha nem volt olyan olcsó utazni a világban, mint az elmúlt 10-15 évben. 18-28 éves gyerekek, diákok millió utazgatnak 3-6-9-12 hónapot a világban, más kontinenseken - nem a szüleik, hanem általuk pár hónap alatt megkeresett pénzből. Nem mindegy, hogy egy nap alatt ér 2-3 kötetnyi élmény, vagy 2-3 hét alatt olvasod el másnak a kötetét…
Abból látom, hogy nem látjátok hogy elolvastam a fenti hozzászólásaitokat. Illetve abból is, hogy magyarázkodnom kell felnőtt embereknek, hogy nem azért van sok kedvelője a FB oldalamnak, mert az volt a cél, hanem azért van sok kedvelője az FB oldalamnak mert az lett az egyik eredménye(!), hozamodványa(!) hogy belemertem állni, felmertem vállalni ha kell konfliktus helyzeteket. Illetve nekem nem kell nyalni felfele, így lefele sem kell rúgdalóznom - így jutalmaztak az olvasóim.
Szerencsétlen Tranqi, akinek a nevében a másod “i”-re pl nincs is szükség (már ha helyesen akarja leírni), ugye még ott tart, hogy milyen csicska vagyok, hogy itt, nálatok kommentelek. Bezzeg ő!...
A holnapi sörözéskor a 4. sör után kíváncsi leszek milyen műsort fog előadni nektek. A telefonaitok készenlétbe legyenek!
Szerencsétlen molni, a másik aki mit össze nem írigykedik, remélem tegnap egy kicsit tintás volt és csak a pia beszélt belőle.
A fentiekre csak annyit tudok mondani “szakmailag”, hogy ha írtok, írjatok. Az még mindig jobb, mintha nem írnátok.
A fentiekre csak annyit tudok mondani “csípőből tüzelve”, hogy van akinek igénye van a fáról lemászni, másnak akkor sem, ha látja hogy azok akik lemásztak jobban élnek a barlangban, mint ahogy ő vegetál a fa tetején...

lezlidzsi84 2018.12.11. 10:01:24

@Hungarian Geographic: Az eszedbe sem jut, hogy mondjuk épp mások a prioritásaink, és a blogolás célja részben önmagunk fejlesztése? Természetesen örülünk neki, ha sokan olvassák az írásainkat, de azért tisztában vagyunk ennek korlátaival is. Hiába van mondjuk 10.000 lapletöltés egy írás mellett, ha ugyanúgy nagyjából 5-800 ember olvassa végig , mint a 3000 lapletöltéssel rendelkezőt.

Amúgy kinek is kellett magyarázkodnod? Kinek szánod ezt a "felfelé nyal, lefelé tapos" fröcsögésedet?

"A holnapi sörözéskor a 4. sör után kíváncsi leszek milyen műsort fog előadni nektek. A telefonaitok készenlétbe legyenek! " - Korábban már figyelmeztettelek, hogy itt nem szokás személyeskedni, légy szíves tartsd magad ehhez a továbbiakban.

pitcairn2 2018.12.11. 10:30:58

@lezlidzsi84:

a "nyal-tapos" vmi kötelező formai kellék lehet nála, anno én is megkaptam ezt még tavasszal amikor olyan jól "elcsevegtünk":)

Untermensch4 2018.12.11. 12:02:51

@Hungarian Geographic: Ha már szóba hoztad... Eduárdóék ostroma kapcsán szöget ütött a fejembe hogy a hírek szerint 22 percig tartott. Tehát PERCig. Miközben a kommandósoknak az a lényege hogy olyan gyorsan csinálják hogy a páciensek ne tudjanak elkezdeni lövöldözni. Ezért is szoktak a legálmosabb hajnali órán támadni amikor az alsógatyában alvó a legkevésbé harcképes.
Hogy történt ez a 22 perces ostrom, mi tartott eddig?

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.11. 13:54:16

@Untermensch4: Voltam kétszer is a szállodában Santa Cruzban. Rengeteg alkalmazottal beszéltem, volt aki mutatott fényképeket is.
Mindenki külön szobában volt, a Tadics kivételével mindegyiket berobbantották a venezuelai (!!!) kommandósok és már ment is a sorozat az ágyba. Előd pont a szobához tartozó fürdőből/sloziból ment visszafeküdni amikor történt az egész. A venezuelaiak kilőtték a tárat, és csak akkor vették észre, hogy Előd egy alsógatyában térdel tarkóra tett kézzel a szobában. Edu és Michael Martint Dwyer egyből meghalt (nem volt szép látvány), Fiúka több, mint fél órát még élt. Amikor otthon felboncolták, akkor kiderült, hogy megkínozták, és a halálos lövés a könyökén ment be (tehát fenn volt a keze a tarkóján) végigment a felkarján, mielőtt szétroncsolta a fő belsőszervét.
Kivégzés volt! Semmiféle tűzharc nem volt.
A szállodai alkalmazottak képein semmilyen fegyver nem volt a szobákban.
Július 11-én érkeztem Santa Cruzba ahol 5 napot és négy éjszakát töltöttem. Akkor kezdték el felújítgatni a szobákat. De miután csak az elején jártak, egyértelműen csak néhány lőszer volt a falban a bejárati ajtó és az ágyak felől. A folyosó tökéletes állapotban volt. Mármint látszott, hogy jópár éve nem festették, de semmiféle tűzharcra utaló jel nem volt.
Másnap Evo Morales meg a Hugó Chávez együtt fényképeszkedett Caracasban... Ez az ő művük volt egyértelműen - persze más országok sugallatára.
Ebben az írásomban szereplő márványtábla, meg az egész létezésem miatt én is a látóterükbe kerültem. Úgyhogy bár Caracasból szólt vissza a repülőjegyem, biztonsági okokból egy év után Brazilíából repültem vissza, vagyis folytattam az utam DK-Ázsiába:
hungariangeographic.blogspot.com/2014/04/ot-eve-tortent-boliviaban-hogy.html

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.11. 14:31:37

@Hungarian Geographic: Ne haragudj, de valami eszméletlen szereptévesztésben vagy és mellé akkora arcod van, hogy csoda hogy befér a blog.hu virtuális ajtaján...

Szerző / taglétszám bővítés nem is volt nagyon téma, amíg te fel nem hoztad, de aztán olyan messzire kezdtél kalandozni olyan önfényezéssel és megközelítéssel, amin csak pislogok. Az oldal csak leírta afféle összefoglaló és múltidézésként, hogy 14 szerző volt eddig, de ma már sokkal kevesebb a rendszeres. Ennyi. Nem azért akkor a blog szerzőgárdája, mert személyes ellentét, utálat vagy más lenne. Egy szűk kör képes csak ide írni elvi szinten, a gyakorlat meg ezt tovább szűkíti. Ennyi.

Aztán jöttél azzal, hogy ki utazik el és ki nem, ki miből és hogyan. Már elnézést, de ez elméleti/tudományos munkáknál hol faktor? Kevésbé pontosan és tudományos ír mondjuk ez a blog a földrengésről és p hullámokról vagy mondjuk az Élenjáró Haditechnika blog kevésbé pontosan ír a Kirov osztályról vagy a Ka-50-ről, mert nem tapogatta meg személyesen vagy nincs saját képe róla? Vagy pl. a lemilen megjelenő történelmi írásoknál vagy elméleti témában bárhol ez hol faktor? Sehol. Erre aztán belekezdtél az önfényezésbe, hogy hova és miből mentél. Nem is értettem, hogy ezzel mit akartál...

Aztán nekiálltál erre pocskondiázni a Lemil összes szerzőjét egyetlen minta alapján, ahol igazi érvet nem láttam, de önfényezést azt sokat. Az persze valahol vicces, hogy a saját blogodon levő tévedések nem szúrnak ennyire szemet, még ha a bejegyezés nagy része ettől még igaz.

A Klein Dávid hegymászósra emlékszem, ahol képes voltál olyan butaságot leírni, hogy 7,7% az oxigéntartalom odafent. A légkör komponenseinek aránya azonos, a levegő sűrűsége az, ami változik. A Mt. Everesten is kb. 21% az oxigén aránya, ahogy tengerszinten is. A lényeg az, hogy a légkör sűrűsége kb. 1/3-a 8000-8800 méteren, tehát azonos térfogatban - belégzés - 1/3-ad annyi oxigén van. De ettől még nem 7,7%. Ez csak afféle egyenérték, hogy olyan, mintha tengerszinten lenne ennyi oxigéntartalom, akkor azonos mennyiséget lélegeznél be.

Szóval valahol mókás, hogy lassan lépten-nyomon belekötsz az élő fába is, fényezed magad, de középiskolás fizika résznél sikerült méreteset zakózni úgy, hogy az egész gondolatmeneted a semmiből indult ki és nem is értem és talán a többiek sem, hogy hova tart úgy, hogy már magadnak kezdtél eredeztetni valamiféle gondolat csíra elültetést.

Én már a kandi kamerát keresem konkrétan...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.11. 14:33:24

@lezlidzsi84: Én konkrétan az egész eddigi fröcsögését, vagdalkozását és önfényezését nem értem.

Tranquillius 2018.12.11. 15:15:56

@molnibalage: Szerintem beszéljünk valami másról. Jössz szerzőnek? :P

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.11. 15:20:07

@Tranquillius: Sok fogalmam sincs a geográfiáról, olvasni szeretem, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy miden bejegyzést elolvasok. A Lewis és Clarke expedíciónál óta követem a blogot, az fogott meg.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.11. 15:53:47

@Tranquillius: Végül is. Ha a vidéki panelben élőket is megakarjátok célozni... remek ötlet lenne bevenni szerzőnek. Csak támogatni tudom ezt a zseniális elképzelést!

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.11. 15:58:55

Mi volt ennek a komment cunaminak az értelme? Annyi, hogy most már több blog, több szerzőjének világos, hogy Eduárdóékat kivégezték!

lezlidzsi84 2018.12.11. 16:02:54

@Hungarian Geographic: 2009-ben. Mindezt sikerült egy 2013 óta aktív blog elmúlt öt évét összefoglaló írás alá bezúdítani. Nice :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.11. 16:07:25

@lezlidzsi84: Ahhoz sem értek. Konkrétan körülírni sem tudnám nagyhirtelen, hogy mit jelent, csak sejtéseim vannak. Gondolom logisztika vonatkozásában vizsgálod a terepet, a vízfolyásokat és a klímát.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.11. 16:21:57

@Tranquillius: Totálisan nem értem, hogy mit akar elérni és minek és hova hergeli magát és hallucinál be dolgokat.

Tranquillius 2018.12.11. 16:23:30

@molnibalage: Ha nem bánod a válaszod is kiszedem. Hagyjuk ezt abba.

lezlidzsi84 2018.12.11. 16:51:15

@molnibalage: Igen. Önmagában halálosan unalmas, de ha valamilyen történelmi esemény kapcsán vizsgáljuk, akár még érdekes dolgok is kijöhetnek belőle. Pl korábban írtunk arról, hogyan is sikerült megbirkózni az USA-nak a hirtelen hazatérő katonák tömegével.

Untermensch4 2018.12.11. 18:17:55

@lezlidzsi84: Pardon. Nekem pont érdekes volt az Eduárdós infó. Bár pont nem vagyok szerző egy blogon sem... (egyetlen vendégposzt nem a nevemen gondolom nem ér) :)

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.11. 19:19:09

Majd írjátok meg, hogy a negyedik sör után mibe fulladt a holnapi napotok. :D :D :D
Most komolyan ez a 5-6 kommentelő miatt töröltél hozzászólásokat!?.... WOOOOW! Amikor még pörög a topik teljes ésszerű a moderáció, de amikor lepörgött, akkor keménykedni... noooossssss.... hogy is mondjam... háááátttt.... Ahhh... legalább próbálnátok megcáfolni, amikor a '70-'80 éveket emlegetem, hogy nem annak vagytok az örökösei... szemléletben, viselkedésben, keménykedésben, felületességben, pitiánerkedésben etc etc... mindegy. ez az én hibám is, hogy idáig jutottunk. Kellet nekem PC kommentet írni, hogy fából nem lesz vaskarika. Közben csak aznnyit kellett volna írnom: szarból nem lehet várat építeni!

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.11. 19:23:32

@Untermensch4: Biztos volt kettőnk között egy kis adok kapok.
De egy jó példa volt a kérdésed arra, hogy rendes kérdésre, tisztességes a válasz.
Nekem ennyi hasznom volt ebből a kommentelgetésből.
A többiek meg olvasgasság a kérdésed, és értetlenkedjenek, hogy a hülye hozzászólásaikra, miért kaptak hülyéskedő reakciót.
Azért remélem sikerült kitörölnöm a gondolataidból azt a sosem létező 22 perces tűzharcot.

lezlidzsi84 2018.12.11. 22:49:41

@Untermensch4: Az off meg elment volna, de az mar sztem nem, hogy a kerdesedre adott valaszat egy teljesen ertelmetlen agymenesbe agyazta, aztan a boliviai uggyel probalta az egesz letjogosultsagat igazolni.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.11. 23:58:25

@lezlidzsi84: Nyugodj meg. Attól majd megnyugszol.
A San Pedro börtönigazgatója épp olyan idegállapotban volt anno, mint ti - most.
Elődöt sem kiméltem.
Próbálta megköszönni a megköszönhetetlent, hogy meglátogattam - ismeretlenül.
- Előd! Én nem azért vagyok itt, hogy meglátogassalak.
Én azért vagyok itt, mert hiszek abban, hogy neked itt semmi keresni valód nincs itt. 3 halott a szemtanud erre. Neked miattuk, magad miattad haza kell jutnod. Nem teheted meg, hogy feladd! Hamarabb hazajutsz, mind gondolnád...

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.12. 00:05:17

@lezlidzsi84: Kérdezd meg Elődöt, milyen érzés volt a látogatásom után, másnap felkelni...

pitcairn2 2018.12.12. 09:15:51

@Untermensch4:

az Eduárdós infó nekem is érdekes volt...

de mi a fenének kell ezt vmi bicskanyitogató, személyeskedő stílusban előadni?

Untermensch4 2018.12.12. 12:09:59

@pitcairn2: Én sejtem. Történelmileg úgy alakult hogy megtapasztaltam milyen az mikor olyan ügy/infó közelébe kerül az ember ami halálos (=több ember is hamarabb és rútabbul hal meg mint kellene) és még aljas g*ciség is (=nem önszántukból és elég infó tudatában vállalt kockázat), tenni meg nem lehet ellene kb semmit de fel lehet kerülni a veszteséglistára... ez nagyon fel tudja zaklatni az embert. :( :( :(

lezlidzsi84 2018.12.12. 12:33:09

@Untermensch4: Ezzel csak az a baj, hogy már azelőtt elkezdte a személyeskedést, hogy az ügy szóba került volna. (Pontosabban, hogy ő szóba hozta volna.) Az egész különös szépsége, hogy amikor meg ezzel kapcsolatban jelezte neki molnibalage hogy túltolta kicsit a biciklit, akkor nekiesett mindenki másnak, aki még részt vett korábban a beszélgetésben.

Tranquillius 2018.12.12. 13:32:16

@Untermensch4: Ezt meg tudjátok beszélni az adott poszt alatt is. Sok köze nincs a földrajzhoz.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.12. 14:13:48

Jól láthatóan a lemil szennylapnak az említése után kezdet új útra terelődni a társalgás.
Mi ebben a földrajz? Olyan országokat említettem, ahova a büdös életben nem juttok el. Haha.
Mondjuk vannak akik azon szinten ragadnak, hogy két idegennyelvű cikkből írnak egy magyar nyelvű harmadikat.
Míg mások, azért járják a világot, hogy ne csak megtapasztalják, hanem át is lássák ezeket a történéseket.
Ha nem lett volna törölve a tegnapi hozzászólásom, akkor nem kellene mégegyszer leírnom, hogy a lemil féle rosszindulatú szenny hazug, manipulatív és egyben bagatelizáló hangvétele Eduékkal kapcsolatban mennyire sértő és vérlázító, miközben halottakról, letartoztatottakról, és tönkrement családokról van szó.
Arról nem is beszélve, hogy azoknak az embereknek akik értesültek erről, az igazságérzete is sérült. Ezt senki sem tudja megvédeni! Annak a szenynek a részese lenni, meg igenis cinkossá teszi a szerzőket. Nem véletlen végeztek ki Nyugat-Európában 4-5000 újságírót a II.v.h. után. Igen is a leírt szónak óriási hatalma van!
Caracasból szólt vissza a repülőjegyem. De biztonsági okoból Brazilíából kellett visszarepülnöm, pont a lemil féle szenny miatt. Ha(!) letartóztattak volna, - mert a gazdasági bajokat milyen jó bagatelizálni, ha egy “bérgyilkost” (engem) tartóztatnak le, aki Chavez meggyilkolására jött Venezuelában. Egy évet volt latinamerikát felmérni, négyszer lépett át a boliviai határon, meglátogatta Tóásót, kétszer is volt a szállodában, Edu sírjánál még márványtáblát is hagyott. Mit keres Venezuelában? Csak gyilkolni jöhetett. - kb ilyen mesét kreált volna az a szenny, amit a prolik örömmel továbbítottak volna. Ügyesen játszadozva a féligazságokkal. Még ha a fentiekből mondjuka bérgyilkos, kém, etc nem is igaz.
De ugye kell a lájk, kell a könyvnek olvasó. Kell a pénz.
Ezért mentem bele a bolíviai kivégzésbe, hátha megszólal a lelkiismeretetek, hogy olyan helyre írtok, amik közvetve rengeteg embert tett/tesz tönkre.
Gyilkosok közt cinkos aki néma. Ha meg még hangoskodik(pl cikket ír) is, akkor meg végképp!
De miután az egótok fontosabb, mint a lelkiismeretetek - ezért védtétek azt, amit. A viselkedésem ennek volt a reakciója. Ennyit tudtam tenni. Ez van. Magyarországon ezért jelenthető ki, hogy 2018 végén az elproletárosodás igen is valós veszély!
Mi lenne a megoldás? Őszintén? Ha leszedetnétek az összes írásotokat arról a szennylapról, és a jövőben nem írnátok neki. Ennyi. Sem több, sem kevesebb!
ps. Eljött a nagy nap! A telefonok aksija legyen feltőltve, nagy dolgok készülődnek a 4. sőr után!...

Tranquillius 2018.12.12. 14:26:07

@Hungarian Geographic: Regisztrálj egy új nicket és írd meg nekik. Itt nem fogják elolvasni, minket meg speciel egyáltalán nem érdekelnek a kalandjaid.

lezlidzsi84 2018.12.12. 15:42:04

@Hungarian Geographic: Mobil feltöltve, de azért ne sértődj meg, ha a negyedik sör után rajtad fogunk röhögni. :) Ahogy az első, a második és a harmadik után is :)

Amiatt meg ne kelljen már automatikusan haptákba vágnunk magunkat, mert te állítólag összebalhéztál valakivel. És nehogy már mi érezzük magunkat szarul, mert többszöri figyelmeztetés után sem tudsz normális hangnemben írni.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.12. 18:20:01

Jóóój. Amikor a kockák kirúgnak a hámból!... A 4 sör összesen lesz!?

lezlidzsi84 2018.12.12. 20:52:41

@Hungarian Geographic: "Egyre kemenyebb vagy, Friszko!" :D

Untermensch4 2018.12.13. 07:37:50

@Tranquillius: " Sok köze nincs a földrajzhoz. "
Bolívia. Egy másik ontinensen ahova sosem jutok el... :)

Aureliano Buendía 2018.12.13. 17:15:44

Azért jó, hogy annyi pénze van, és olyan sok helyre eljut, hogy több lehetősége van egy igazán jó szakember segítségét igénybe venni. :D

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.13. 20:12:45

@Untermensch4: Bolívia, Peru, Chile, Brazília, Venezuela - ezeket az országokat említettem a fenti kommentjeimben. Talán még Ecuadort.
Ezeket a sorokat iszonyat hallkan írtam neked, az ötéves (szintű) srácoknak ma másnap van... Volt ott tegnap dínom-dánom, 2-3-4 talán még 5 sör is - összesen...
Másnapos fejfájásra tudom ajánlani a kárörömöt. Olvassátok el az első napom a Dél-amerikai kontinensen, aminek a végére egy rendőrségi cellába sikerült bekerülnöm...

Untermensch4 2018.12.14. 10:43:42

@lezlidzsi84: Persze. Elméletileg nyáron a mienknél dolgozó spanyol/portugál céghez simán átpályázhattam volna sok euróért és mennek melózni dél-amerikába is... de gyakorlatilag annyira nem fedte át a nyelvismeretünk egymást a fickóval akivel erről beszélgettünk hogy ez vszeg nem lett volna életképes projekt. :)

Wacunao 2018.12.14. 11:18:46

Szinte a kezdetektől követem a blogot és olvasom a cikkeket, gratulálok az öt évhez, és remélem, hasonló módon folytatjátok.
Teljesen egyetértek a kommentekről írottakkal is, kifejezetten színvonalas beszélgetés szokott nemegyszer kialakulni egy-egy poszt alatt. Ironikus, hogy ez most pont itt fordult személyeskedésbe...
Mondjuk akinek a két legnagyobb problémája a bloggal (ha jól értettem), hogy egyrészt nem sikerült társszerzőket bevonnotok, másrészt hogy publikáltatok egy olyan blogon, ahol megjelent pár olyan cikk is, amik szerinte rosszindulatú zagyvaságok; attól ez akár dícsértenek is felfogható, hiába teszi ezt néha bicskanyitogatóan arrogáns stílusban.

Szóval hajrá Pangea, csak így tovább! :)

Tranquillius 2018.12.14. 11:59:16

@Wacunao: Köszönjük szépen! Az első nem probléma, fentebb írtam, hogy összesen 14 szerző publikált már nálunk, ez 13-al több annál mint amire 5 éve számítottam. A második sem probléma, mert nem csak ott publikáltunk, hanem számos más helyen is, amit inkább le se írok, mert abból is csak baj lenne. :)

lezlidzsi84 2018.12.14. 12:18:07

@Untermensch4: Egyik ismerősöm viszonylag alap spanyol és portugál nyelvtudással ment el egy Kolumbiát, Perut és Brazíliát felfűző körútra, úgy, hogy az amazóniai határszakaszon váltott országot többször is. Mondjuk odamenni dolgozni tényleg más lehet, ahhoz azért vsz. jobban kell tudni a nyelvet :)

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.15. 22:14:04

Nem azért. De! Ennek a komment cunaminak volt annyi értelme, hogy 5 év után megismerhettük a blog kockáit és rajongó kockáit, illetve azok személyiségét, akik 2-3 külföldi cikkből írnak egy magyar nyelvűt. Teljesen rendben van.
Az külön piros pont, hogy feszegetik a határaikat, és próbálnak a komfortzónájukon túllépni - a virtuális térben.
Én csak biztatni szeretném őket, hogy vegyék saját kezükbe a sorsuk, és tapasztaljanak/éljenek át személyesen IS maradandó élményket.
Már csak azért is, hogy dolgokat képesek legynek átlátni. Ha ez nem jönne össze, akkor is lesz még néhány évük az index főoldalán.
Kívánok nektek minimum másik öt évet.
Remélem a 10. születésnapotokon eljuttok az evolúció arra a fokára, hogy lemászva a fáról annyit tudok inni fejenként, mint szerdán összesen...
Pacsi!
WAR

lezlidzsi84 2018.12.16. 11:03:15

@Hungarian Geographic: Először nem értettem a kirohanásaidat, hiszen valamennyire ismertem a blogodat: jellemzően egy idegen nyelvű írás lefordítása, néha hatásvadász (és esetenként félrevezető) címmel ellátva. Vannak saját élményeken, munkán alapuló írásaid is, de nagyjából hasonló arányban mint nálunk a teljesen önálló kutatáson alapuló cikkek. Az is világos, hogy nem vágod az ismeretterjesztés (egy probléma bemutatása, kifejtése akár meglévő források újszerű feldolgozásával) és a kutatás (új információ feltárása) közötti különbséget.

De most beleolvastam a kommentszekcióba is, és most már értem mire is való nálad a blogolás: vélt szellemi vagy élettapasztalatbeli fölényed fitogtatása a célod az olvasóid és a kommentelőid felett, főként sértegetéssel, provokálással, személyeskedéssel. A kattintásszámot konfliktusok generálásával próbálod felnyomni, ahogy itt is ezzel próbálkozol már többedszerre. Ahogy írtad: WAR. Ez a lételemed. Sikerességről papolsz, de ennek semmi köze ahhoz, simán csak szánalmas, ahogy rágörcsölsz az egészre egy távoli billentyűzet mögött ülve.

Valóban nagyon különbözőek vagyunk.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.16. 12:09:36

@lezlidzsi84: Én már csak legyintek és röhögök rajta....

Untermensch4 2018.12.16. 23:15:16

@Hungarian Geographic: "Én csak biztatni szeretném őket, hogy vegyék saját kezükbe a sorsuk, és tapasztaljanak/éljenek át személyesen IS maradandó élményket."

Attól hogy vki volt a Don-kanyarban nem biztos hogy jobban átlátja a világháború mikéntjét. A te logikád alapján a történészek csak olyan eseményekről írhatnának ahol ott voltak...

gigabursch 2018.12.21. 08:39:35

@Tranquillius:
Esetleg erdő témáról beszélhetünk mi is...

Tranquillius 2018.12.22. 01:06:41

@gigabursch: Volt pár fás téma a blogon, pl. a libanoni cédrus, az elfüstölt erdők, vagy jó régen a szálkásfenyők, szóval biogeográfiai témákra is vevők vagyunk. :)

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.25. 16:51:39

@lezlidzsi84: Karácsonyra való tekintettel jobb ha nem válaszolok erre a hazugságra és rosszindulatű fröcsögésre...
a molniPROLI-ra meg tényleg csak legyinteni érdemes.
Untermensch4 - Ausztráliában, Új-Zélandon ha az ember beírja a CV-jébe, hogy utazott egy másik kontinensen, az kb annyit ér, hogy egy év egy másik kontinensen = egy diploma. Miért? Mert teljesen életszerű, hogy ha egy fiatal megállta a helyét, huzamosabb ideig egy másik kontinensen, akkor a cég irodájában is meg fogja...
Hogy, hogyan szélesíti az utazás a látásmódot? Erről kommenteltem a Cunami Karácsonyra írás alá.
Én egy tök átlagos utazó vagyok a nemzetközi mezőnyben, de az számomra is egyértelmű, hogy a nyugat meg az elproletárosodott kelet közti szemlélet tükőrképe az uatzási szokásainknak. Ők tizen és huszonévesen utazgatnak éveket más kontinensen és erre alapozva (is) építenek egy élete!karriert maguknak. Mi meg sehol nem vagyunk, a magyar nyelvű fillérbaszó, olcsójános, élősködő, 15 perces turistás blogerek nem mérvadók.
Ezt egy tizenéves angolnak nem kell magyarázni.
Itt többdiplomás közepkorú embereknek meg igen...
Hmmm? Érthető nagyjából, hogy mit akartam mondani?

lezlidzsi84 2018.12.25. 17:13:26

@Hungarian Geographic: Ne játszd a szentet, nem áll jól :)

Értem mit mondasz, csak éppen nem feltétlenül releváns itt, ahogy már többen is írtuk. (Nyilván jó az utazás, sok hasznos tapasztalatot ad, de nem mindennek elengedhetetlen feltétele.) Ráadásul azért sem jó ötlet ismeretlenekhez ennyire magas lóról beszélni, mert még a végén kiderül, hogy ők is jártak erre-arra. :)

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.26. 11:47:52

@lezlidzsi84: Hadd segítsek. Az első másfél sor szólt neked az előző kommentemben, a harmadik a szerencsétlen prolinak szólt, A negyediktől az utolsóig meg nem nektek...
P.S.: A prolikkal szemben minden nem proli magas lóról beszél...

gigabursch 2018.12.26. 19:19:13

@Hungarian Geographic:
Marha unalmas vagy.
Kérj egy tükröt a következő ünnepre.
süti beállítások módosítása