Pangea

Minden, ami földtudomány

Emlékszik még valaki ezekre a zászlókra? - 2. forduló

2014. január 13. 10:04 - Tranquillius

Westermann 1928-as német birodalmi történelmi világatlaszában számtalan - ma már - nem is létező országgal találkozhatunk. Nem telt el még száz év sem a kiadás óta, de a világ már olyannyira megváltozott, hogy rá sem ismernénk. Nem elsősorban természetföldrajzi értelemben, bár itt is történtek változások, ha kevésbé szembeötlőek is, sokkal inkább geopolitikai értelemben. Gyarmatrendszerek szűntek meg, új országok alakultak, régiek tűntek el, vagy vándoroltak arrébb a történelem viharaiban. Változott a politikai berendezkedés és ezzel szoros ütemet tartva változtak az országok zászlói is. Volt ahol többször is. Íme a második válogatás, mely a teljesség igényét nélkülözve teszi fel a kérdést: emlékszik még valaki ezekre a zászlókra?

1,  Jelenleg is valami hasonló zászlaja van ennek a fiatal országnak, bár az inkább már a régi Japánt idézi.

1_flag.png

2, Napoleon sok vezetőt megihletett a világ minden táján, ezt éppen Afrikában.

8_flag.png

3, Valószínűleg egy brit gyarmaté lehetett ez a zászló, amelyen Anglia oroszlánjainak 2/3-a feltűnik.

12_flag.png

4, Felszállott a páva ennek az országnak zászlajára. Sajnos azóta már kitekerték a nyakát. 

2_flag.png

5, Egy nemlétező ország zászlaja, mely a mi szempontunkból talán jobb lenne, ha ma is létezne.

11_flag.png

6, Kukorica, kagyló és csillag volt ennek az államnak a fő jelképe.  Mára csak az egyik maradt meg, de abból majdnem egy tucat.

5_flag.png

7, Csak rövid ideig volt független állam ez a távoli ország, de a csillagjukhoz ma is ragaszkodnak öntudatos lakói.

10_flag.png

8, Ha megvizsgáljuk az elefántok térbeli elterjedését a Földön, alaposan leszűkül az a kör, ahonnan ez a zászló származhatott.

4_flag.png

9, Kissé túl részletes címer és annak felirata vezetheti nyomra az olvasót, mely ma is létező ország zászlaja lehettet ez.

6_flag.png

10, Érdekes vegyület ez a zászló, de végül is logikus, honnan származik (és mikor használták).

9_flag.png

11, Valószínűleg tenger irányából hódították meg a britek ezt a gyarmatot, éppen ezért bárhol lehet.

7_flag.png

12, Mintha Írország egykori zászlaja derengene fel a múltból, de mégsem.

3_flag.png

 Az előző rejtvény megfejtéseit szerencsére kommentben olvashattuk!

18 komment
Címkék: zászlók

A bejegyzés trackback címe:

https://pangea.blog.hu/api/trackback/id/tr215726520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.01.13. 20:38:45

Jatszhatok? Nem mindenre tudok valaszolni, de azert megprobalom, kerlek ne rohogj ki :) Tehat most csak ilyen tippeles kovetkezik:

1. Macedonia?
2. Zaire?
3. Hong Konge nem ilyen volt regen?
4. Burma?
5. Szerbia?
6. Venezuela?
7. Vietnam?
8. Namibia?
11.Kiribati, vagy ilyesmi?
12.Nigeria?

Tranquillius 2014.01.13. 20:43:48

Kettő talált. Nem árulom el melyik 2. :)

2014.01.13. 20:48:54

Csak 2? Oooh :( Na jo, akkor varok a megoldasra, majd visszanezek, hatha lesz majd helyesmegfejteses komment :D

(Most neztem az elozo jatekot, en megcsaknemreg fedeztem fel ezt a blogot, de tetszik amugy :))

Batávia 2014.01.13. 21:15:04

1. Macedónia
2. Közép-Afrikai Közt.
3. ?
4. Burma
5. Bizánc
6. Zöld-foki Szigetek (tudtam)
7. Vietnam
8. Német-Kamerun
9. Haiti (tudtam - bár most kék-piros)
10. USA (tudtam)
11. Új-Zéland
12. Rhodesia
A blog nagyon jó, a feladvány szuper!

Tranquillius 2014.01.13. 21:22:33

@mojyo: Érdemes összevetni a tippjeidet a zászlóhoz tartozó leírással, pl a 4-nél. @Batávia: Ez szép megfejtés, 9 stimmel! :)

2014.01.13. 21:44:12

@Tranquillius: Hmmm ok :D

Jaj, 9. Haitira enis tippeltem, de ugy tunik nem irtam bele. Namindegy. 10. USA-t en nem tudtam, bar logikusnak tunt, de feltem, hogy ciki, es nem irtam bele :D Kivancsi vagyok a helyes valaszokra.

Tranquillius 2014.01.13. 21:48:45

@mojyo: Jaj, az 5-ösre vonatkozik a leírásos dolog.

2014.01.13. 22:02:12

@Tranquillius: Sejtettem, a 4-esben majdnem biztos vagyok :D Meghat az en 5-os tippem ugye ma is letezo orszag, a leirasod szerint meg mar nem, ugyhogy az valami regi "jugoszlav" lehet, az oszman/torok birodalom elottrol talan? (Tortenelem nem az erossegem :D)

3-as lehet valami olyan ami most pl. Kanadahoz tartozik vagy ilyesmi pl, vagy az ilyenek, mint Kanada mindig egyben voltak? :D

Martingale 2014.01.14. 23:12:47

3. Ciprus
7. Belga Congo
11. Brit Guiana (Guyana)

A többire már volt jó megoldás

Tranquillius 2014.01.15. 08:25:13

@Martingale: A hetes lehetne Kongó is, de akkor nem stimmelne a hozzá tartozó leírás.

Belarus 2014.01.24. 23:02:03

@Tranquillius: Kongói Szabad Állam lesz a hetes, ugye?

Belarus 2014.01.24. 23:31:55

@Tranquillius: Megvan! Texas Köztársaság! Bár szerintem a leírás Kongó Szabad államra is stimmel, mert az is rövid ideig volt független és távoli ország is, és lakói ma is büszkén viselik a csillagot.
Szuper játék volt, jöhet a 3. forduló. :-)
Magamtól kettőt tudtam, a négyesnél Litvániára tippeltem. :-(
Athénban voltam 3 éve és egyszer az utcán láttam egy fekete mercit elsuhanni diplomata rendszámmal és az ötös zászlóval fellobogózva. Fogalmam se volt róla, hogy kik ezek, most már tudom. Ezek szerint még valaki használja ezt a zászlót?!

Tranquillius 2014.01.25. 12:01:43

@Belarus: Bizony TEXAS! A harmadik forduló lehet, hogy kicsit más lesz, mert elfogynak lassan a még kitalálható zászlók. Görögországban sokan nosztalgiáznak a Keletrómai Birodalom után, szóval az valami helyi Nagymagyarország matrica lehet. Lásd: en.wikipedia.org/wiki/File:Greece_in_the_Treaty_of_S%C3%A8vres.jpg

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2014.02.03. 21:51:43

Amit biztosan tudok ránézésről:

1. Macedónia - ez a jelvény Nagy Sándor emblémája volt, ha jól tudom, Görögország nyomására változtatták meg.

2. A hetvenes évekbeli közép-afrikai császár, konkrétan I. Bokassa személyes zászlaja. (véletlenül épp minap wikiztem róla.)

..

4. Az egykori Burma - mai nevén Myanmar, ami ehhez hasonló zászlót állított be egy-két éve.

5. Ez nem biztos, csak tipp: a középkori Moldvai fejedelemség?

6. Ez már biztos: a Zöld-foki Szigetek, amikor még erősen egyesülni akartak Bissau-Guineával (innen a hasonlóság, bár nem értem, az miért lett volna nekik jó).

7. A rövid életű Texasi Köztársaság.

8. Egy volt német afrikai gyarmat, talán Togo (vagy Kamerun vagy Tanganyika vagy a mai Namíbia).

9. Haiti, Papa Doc korában, '70-80-as években.

10. Hawaii a függetlenség elvesztése előtt. Igazából soha nem volt brit gyarmat, csak a királynak megtetszett a Union Jack és belevette.

..

12. Dél-Rodézia, a mai Zimbabwe, az ottani apartheid idején.

Amit kihagytam, azt én is csak wikiről tudtam lelesni (abból is csak az egyiket találtam meg biztosan), így azzal nem villogok. Akit viszont érdekel, annak itt a puska: en.wikipedia.org/wiki/Crown_Colony

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2014.02.03. 21:52:47

Jaj a 10-eset csúnyán benéztem, de előttem szóló jól megmondta, hogy ez ama tizenhárom újvilági gyarmat.

Szakály Dani 2015.04.12. 15:27:18

1. Macedónia
2. -
3. -
4. Burma (Myanmar)
5. Bizánc
6. Zöld-foki Köztársaság
7. Texasi Köztársaság
8. Nyugat-Afrika
9. Haiti
10. Hawaii
11. Guyana
12. Nigéria
süti beállítások módosítása