Elsősorban II. katonai felmérés térképművére épülő tavalyi játékunk megfejtéseinek utolsó részlete következik, a kérdésekkel egybeszerkesztve.
A IX. fordulóra Bibó Z. küldte a legtöbb választ, aki egyébként tavaly végig játszott, de idén csak erre az egy fordulóra szállt be; sorait VT válaszaival és helyes megfejtésekkel egészítem ki. A X. fordulóra nem érkezett megfejtés, így azok Ferriviarius sorai.
Várjuk az észrevételeket, kiegészítéseket. Az idei játék készülőben, kövessétek a blogot rss-en, Facebookon!
81. A térképrészlet közepétől délre utóbb híresebb vasútüzem létesült. a) Küldje be az önnek legjobban tetsző kép linkjét a D. L. monogramú fotósnak a vasutat ábrázoló fotográfiái közül! ; ) b) Mellékelje a hungaricana.hu képeslapgyűjteményéből annak a képeslapnak a hivatkozását, amelyiken nincs megnevezés az előoldalon, csak a hátoldalon!
A képen látható vasút déli szakasza még pár évtizede is üzemelt. c) Mi köze ennek a vasútnak Szabó István azon filmjéhez, amely nagyrészt kötöttpályán játszódik? Képhivatkozással kérjük. d) Mi volt ezen a déli szakaszon üzemelő legújabb import mozdonyok gyári száma egy tematikus szakmai portál szerint? e) Küldje be egy, a vonalon gőzmozdonnyal közlekedő tehervonat fényképének hivatkozását Linzbauer Tamás hagyatékából!
Ózd. a)–b) A fogaskerekűről van szó, és Dobosy László képeiről.
http://dobosyphoto.blogspot.hu/2015/01/ozdi-gyar-4.html
Ózd fogaskerekű 11 találat: https://gallery.hungaricana.hu/hu/SzerencsKepeslap/74821/
c) A borsodnádasdi vasúton közlekedett az a villamosból kialakított személykocsi, ami a Budapesti mesékben szerepelt.
http://kisvasut.hu/showgallery.php?i=15879 ÓNV 13
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szab%C3%B3_Istv%C3%A1n_(filmrendez%C5%91)#Az_1970-es_.C3.A9vek
https://www.google.hu/search?q=Budapesti+mesék+Ózd
ittforgott.blog.hu/2014/11/02/budapesti_villamosok_filmekben
d) U23A 22186/1974 22187/1974 kisvasut.hu/jarmulista/view_lista.php?vasut=35
e) http://www.ceerail.com/file/321
82. A részleten a birodalom második vasútvonalát látjuk. a) Hány ezer négyzetkilométeres az a birodalmi gyűlésben képviselt tartomány, amelyiknek a területén fekszik? b) Mekkora hosszban retusálták le az ábrázolását az eggyel északabbi szelvényen? c) Melyik évben hagyták fel azt a vonalszakaszt?
Prag–Lana lóvasút. Mai nevén Lány.
a) Csehország 52-53 ezer négyzetkilométer. https://hu.wikipedia.org/wiki/Csehország_(történelmi_tartomány)
b) Kb. 5 km-t Katschitz és Honitz közt. Bibó Z. ábrát is csatolt:
c) 1869-ben adták át a normál nyomközű mozdonyüzemű vasutat Kladnotól keletre: https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Praha–Chomutov
Pavlína Kroupová: Trasa Pražsko–lánské koněspřežky (köszönöm szépen, Bibó Z., ez nem rémlik, és nagyon értékes anyag)
Spurweite von 3' 6'' 6''' https://archive.org/stream/enzyklopdiedes03rl/enzyklopdiedes03rl_djvu.txt
http://www.zeno.org/Roell-1912/A/Buscht%C4%9Bhrader+Eisenbahn
https://de.wikipedia.org/wiki/Linie_(Einheit)
https://de.wikipedia.org/wiki/Geschichte_der_Eisenbahn_in_%C3%96sterreich#Der_Misserfolg_Prag.E2.80.93Lana
83. a) Utóbb az elágazó állomáshoz egy másik társaság is csatlakozott. Hol van ma ennek a székhelye? b) Forgalmi szempontból milyennek minősül az elágazó állomástól délre vezető vonalszakasz? c) A részlet északnyugati sarkában lévő falu egy szokatlan típusú szolgálati helynek adja nevét. Hol van még ilyen ma az egykori Déli Vasút olyan vonalszakaszán, amit ma már egy harmadik vasúttársaság üzemeltet?
Kis-Czell, ma Celldömölk. a) A FHÉV székhelye Sopronban van. 1897 decemberében megnyílt a Fertővidéki HÉV Kis-Czell–Nezsider közötti vonala. A vasútvonalat a GYSEV üzemeltette, melynek székhelye jelenleg Sopron. http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=cell + https://hu.wikipedia.org/wiki/GYSEV
b) Párhuzamos egyvágányú pálya. c) Tokorcs forgalmi kitérő. Hatmajor, a DV és MÁV után ma már a GYSEV vonala.
84. a) A felhagyott pálya átépítés előtt is ugyanazt a célt szolgálta, mint utóbb, de nem ott volt az a végállomása, ahol a berakodást végezték. Melyik völgy adta annak az (átépítés előtti) állomásnak a nevét? b) A felhagyott vasútüzem folytatása épülőben volt, ezen alagút is épült, melyet végül felhagytak. Hivatkozzon erről egy képet! c) Nevezze meg, melyik irányból készült a kép!
Karasjeszenő. A térképrészleten Karasjeszenő látható, a felhagyott vasút a korábbi Oravica-Bazias lóvasút vonalának maradványa.
a) Lissava, lóvasút. A lóvasút végállomása Oravicza volt, melyet meghosszabbítottak, így Lissava állomáson végezték a berakodást ami a Lissava völgyről kapta a nevét. (Ehhez külön gratulálok Bibó Z.-nak, ezt sokan elrontották volna.)
http://hetiujszo.ro/dr-jancso-arpad-temeskozi-szarnyaskerek-63/
http://www.omikk.bme.hu/collections/mee/fajlok/1869-42-47.pdf
b) Ha balra: észak azaz Krassova-Gerlistye felől. http://www.oberegger2.org/enzyklopaedie/banater.htm
Ha jobbra van a lóvasúti alagút, akkor Stájerlakanina felől készült. http://www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=34720&f=6847
85. a) Milyen postacímen érhető el ma a részleten látható megálló épülete? b) A megálló nevét adó település nevével három szolgálati hely is található a vasutallomasok.hu-n. Ezekhez a Régi képek rovatba feltöltött képek közül melyik van rossz lapra feltöltve? Küldje el a hivatkozását!
c) Két rövid vasúti összeköttetés is épült a részleten látható hely jobb megközelítésére: melyek ezek? d) A részleten jelölt állomáson máig álló eredeti épületen olyan stílusjegyek találhatók, amelyek az épület tervezőjére utalnak, mert egy nagyobb pályaudvarral közösek: kinek a nevéhez fűződik ez? e) Milyen nevű társaság adott itt át utóbb vasútvonalat?
Gödöllő–Máriabesnyő. a) Lebontották. (Kb. Fenyvesi főút 3. vagy Klapka György út 38.)
b) https://web.archive.org/web/20161207134626/http://vasutallomasok.hu/kereso.php?mit=M%C3%A1riabesny%C5%91
https://web.archive.org/web/20160213232454/http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=mrbe
https://web.archive.org/web/20160811035157/http://vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=6087&f=2067 (ez van rossz helyen, a régit mutatja az új mh. adatlapján)
c) A veresegyházi deltavágány és az ún. királyvágány. https://www.google.hu/search?num=20&q=veresegyház+delta+vasút
http://bpxv.blog.hu/2016/03/17/budapest_vacratot_vac_veresegyhaz_vac_budapest_veresegyhaz_godollo_helyi_erdeku_villamos_vasut_vbg
d) Királyi váróterem és Keleti pu.: Rochlitz Gyula. epiteszforum.hu/a-godollo-kiralyi-varo-rekonstrukcioja http://epklub.blogspot.hu/
e) Vác–Budapest–Gödöllői Helyi Érdekű Villamos vasút (veresegyházi vonal szárnyvonala), BHÉV (Cinkota).
86. A képen két Habsburg örökös tartomány központját a legrövidebb útirányon összekötő vasutat látunk. a) A részleten látható hidat milyen anyagból építette és b) ki volt a kivitelező? c) Milyen hosszú a híd?
d) A Pangea blogon található egy cikk, melynek címében is szerepel az ebben a tartományban élő, annak nevét adó nép. A cikkben tárgyalt területen 1919-20 fordulóján hány százalék voksolt egy másik államhoz való tartozás mellett és e) kívánságuk milyen dátumú nappal teljesült végül?
Ivančice. A térképrészletena Jihlava folyó látható. Az egyik örökös tartomány Morvaország, Brno székhellyel, a másik pedig Alsó-Ausztria, Bécs székhellyel.
a) Kovácsoltvas. b) Ètablissement Cail. c) 32,5 m maradt meg belőle műemlékként. https://translate.google.hu/translate?sl=auto&tl=en&u=https://cs.wikipedia.org/wiki/Ivančický_viadukt
d) Mähren etnische
http://www.edmaps.com/html/germany.html
https://heimatrecht.files.wordpress.com/2014/09/maehren-ethnische-grenzen-volkszaehlung-1910.jpg
http://pangea.blog.hu/2014/01/26/morvak_akik_nemet_mondtak_csehszlovakiara
e) 93,7 % voksolt Németország mellett, 1938. október 1-jével lettek Németország része.
87. Ezen a havasalföldi részleten három magyar eredetű helységnevet is találunk. a) Melyek ezek? b) A XIX. század közepéig itt egy magyar népcsoportról elnevezett megye volt: milyen neveken ismert ez? c) Később itt vasút épült: melyik bank finanszírozta az építést? d) Melyik társaság üzemelteti ma a vonalat?
Bodza völgye. a) Pânătău. Cislău. Ungureu.
b) Judeţul Săcuieni vagy Saac. https://hu.wikipedia.org/wiki/Székelyek#Saac/Săcueni_megye_(Havasalföld)
c) Marmorosch Blank.
d) Transferoviar Grup.
88. a) Az erődítés mióta látja el mai funkcióját? b) A részleten látható állomástól mennyibe került a mai állam második legnagyobb városáig érvényes másodosztályú gyorsvonati utazás egy 00049 számú kéregjegy szerint? (A mértékegység rendes megnevezését is kérjük.) c) A felvételi épületének északi vagy déli tömbje régebbi? d) Kihez tartozik a feltüntetett Kálvária-hegyen lévő XI. stáció?
Újvároska-Leopoldstadt. a) Börtön, 1855. https://de.wikipedia.org/wiki/Gef%C3%A4ngnis_Leopoldov
b) http://vlaky.net/servis/objekt.asp?id=255 kéregjegyről kép 122 csehszlovák korona.
c) A déli tömb szabványépület, e mellé épült az új, hatalmas épület. http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=lipv
d) Galgóc-Freistadt. http://www.cintoriny.sk/cintorin/mapa.php?cintMierka=200&cintCenterX=519250.23796556&cintCenterY=1254866.8155556&volne=&platby=&bez=&cintMXX=519282.85368138&cintMMY=1254844.0377778&nastred=1&recenter=0&identify=1&MAX_BODY_X=1858&MAX_BODY_Y=1080&ID_Obec=581&ID_Cintorin=109&oX=1097&oY=446
OSM 217 https://www.google.hu/search?num=20&biw=1858&bih=965&q=Hlohovec+cintorín
89. a) A részleten látható vasút építését melyik articulus rendeli el b) és melyik alapján épül meg végül? c) Mikor szűnik meg a tc. nevét adó közigazgatási egység és d) mi volt ennek a legérdekesebb jogi intézménye? e) A folyón átvezetett vasút végállomása monumentális felvételi épületet kapott, ennek kb. mekkora hányada áll ma? f) Az 1990-es évek közepén a déli parton hivatalos pénzen ki szerepel az 5000-es címleten?
Brod.
a) Ez volt az első articulus, ami elrendelte, 1830. évi XXX. tc.http://1000ev.hu/index.php?a=3¶m=5298
Ezen a térképen is játszik az alsó bródi ág a tc alapján: http://iho.hu/img/vasut/1301/130127_szechenyi/03.jpg
Az alföld-fiumei vasút eszék-sziszek-károlyvárosi részének kiépítéséről szóló 1870. évi XXXVIII. tc. 2. § c) pontja alapján Uj-Gradiskától Brodon át Mitroviczáig engedélyezik a vonalat: 1870. évi XXXVIII. törvénycikk az alföld-fiumei vasut eszék-sziszek-károlyvárosi részének kiépitése tárgyában http://1000ev.hu/index.php?a=3¶m=5444
b) 1877. évi XXVI. törvénycikk a határőrvidék területén épitendő vasutakról http://1000ev.hu/index.php?a=3¶m=5790
c)–d) A határőrvidékek 1871–82 folyamán szűntek meg, legnevezetesebb intézményük az ún. házközösség volt. http://www.kislexikon.hu/hatarorvidek.html
e) A híd Boszniába, az ottani Brod-ba vezet. Bosanski brod felvételije tényleg impozáns volt. Sajnos ma már csak a töredéke van meg, hogy mekkora arány, az jó kérdés. Tizede vagy még kisebb.
http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/7662-brod-bosanski-brod-slavonski-puuuno-slika/
http://i223.photobucket.com/
Az 5000-es dináron pedig Dositej Obradović volt. https://en.wikipedia.org/wiki/Banknotes_of_the_Yugoslav_dinar#/media/File:Yugoslavia_5000_dinars_1994.jpg
Előtte: Petar Kočić https://sr.wikipedia.org/wiki/
90. a) A térképrészleten látható állomáshoz tartozó területen az 1990-es évek közepén hivatalos pénzen milyen épület látható és b) a legutolsó (télen kibocsátott) széria legmagasabb címletén milyen színű? c) A kibocsátás helyén az onnan elmenekült etnikumból az évtized elején hány százalékponttal élt több, mint a végén? d) Ha innen vasúton a mai megye legdélebbi pontjára jutunk, majd ott az államhatárt átlépve egy speciális státuszú területre jutunk: melyik vasúttársasághoz tartozik annak a vasútja?
Vukovar. a) Vukovár elestétől 1995-ig a Krajinai Szerb Köztársasághoz tartozott, melynek kiváló pénzeszköze volt a krajinai dinár, melyen a knini vár volt látható. b) Szürke.
https://hr.wikipedia.org/wiki/Dinar_Srpske_Krajine
http://www.kunalipa.com/katalog/rsk-dinar/
http://www.kunalipa.com/katalog/rsk-dinar/serija-4.php
c) Kninben 1991-ben 85,5% szerb élt, míg 2001-ben 20,8% tehát 64,7 százalékponttal csökkent. https://en.wikipedia.org/wiki/Knin#Demographic_history
d) Vukovár-Szerém megye legdélibb pontján a határt átlépve Boszniába jutunk, ott pedig az ún brcko-i területre, amely kiemelt geopolitikai jelentősége miatt különleges státuszú (Brckoi Körzet), amely a daytoni egyezmény alapján önálló vasúti tömegközlekedéssel rendelkezik: ŽDB
https://hu.wikipedia.org/wiki/Vukovár-Szerém_megye
http://vonatozas.blog.hu/2009/02/08/vonattal_szarajevoba_es_mostarba
http://epa.oszk.hu/02100/02108/00002/pdf/EPA02108_Balkan_Fuzetek_2004_66-84.pdf
https://hu.wikipedia.org/wiki/Brčkói_Körzet
https://www.google.hu/search?&tbm=isch&sa=1&q=brcko+zeleznice+stanica
http://www.zeleznice.in.rs/forum/viewtopic.php?t=327
http://www.sis-nis.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=223
91. a) A térképrészleten látható területen az 1940-es évek közepén gyűjtőtábort és tömegsírt létesítettek: hogyan tüntették ezt el egy-két emberöltővel később, mi épült a helyére? b) Hivatalos nevén melyik állam gyakorolta itt az igazgatást 1943-ban? c) Ez egy állam létrehozását is tervezte itt pár évvel hamarabb: akiről elnevezték volna, hol szerzett európai hírű katonai győzelmet a közelben? d) Ehhez a NUTS–2 régióhoz egy kisebb területet csatoltak hozzá, mely nem tartozott 100 éve Magyarországhoz: melyik ez? e) A térképrészlet keleti részén lévő hármasfalu lakóinak különleges nyelvét még beszélték egy faluban a keletre szomszédos NUTS–2 régióban: melyik vasúttársaság üzemelteti azt a vonalat, ami mellette elhalad?
Nagykikinda. a) Hűtőház. b) Nagynémet Birodalom. c) Prinz-Eugen-Gau, Savoyai Jenő, zentai csata. d) A macsói bánság kis része a Vajdaság Autonóm Ttartományhoz került. e) A francia, Tirol (Kiràlykeģye, Königsgnad), a Zsidovin–Oravicsabánya vonal nem üzemel.
92. Később innen keletre vasutat létesítettek. a) Ennek végpontját milyen néven említi egyetlen fennmaradt dokumentum? b) A megszűnés előtt havi átlag hány vonat közlekedett azon a vonalon? c) Melyik szolgálati helye feküdt legközelebb Pannonia előretolt védelmi vonalához?
Zsebely (Széphely). a) Kedvenc. b) Heti egy pár, azaz 8,7. c) Vilmos t. m.
http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=vmos + http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?bbox=2364194.896203368%2C5708748.424949632%2C2366440.2339092446%2C5712632.3814493725
93. a) A vasútvonalról szóló, a jelenleg helyben leginkább megértett nyelven írt Wikipédia-szócikk első mondatában mi az anakronizmus? b) Ma áll még néhány nagyon hasonló felvételi épület, mint itt: mi a magyar neve annak az állomásnak, ami ugyanezen állam területén áll? (Pontosan egy választ adjon meg!) c) Ez utóbbi állomás milyen néven van feltüntetve a II. katonai felmérés térképén?
Sziszek. a) Horvát nyelven: akkor még nem volt Horvát-Szlavonország, így nem lehet abban átadott első vasútvonal. b) Zágráb DV. c) Nincs névmegírás ott.
https://hr.wikipedia.org/w/index.php?title=Pruga_Zidani_Most-Zagreb-Sisak&oldid=3944468 + http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=zagd
94. Utóbb itt további vasútépítések történtek: az állomás melyik végén kapcsolták be ezeket a) keletről és b) nyugatról? c) Nyugat felé mi a vasút különlegessége? d) A kelet felé épült legnagyobb műtárgyról küldjön egy képet, amin gumicsónak szerepel! e) Melyik háborúnkhoz gyártottak itt lövedéket? f) Az itteni járműtelepen üzemelő mozdony hol üzemelt korábban?
Tiszolc. a) Kezdőponti. b) Kezdőponti, majd végponti. c) Fogasléc. d) Dielik-alagút. e) Rákóczi-szabadságharc. f) Az erdélyi Vaskapun átkelő fogason, Karánsebes–Őrváralja vonalon.
http://www.cestovatel.cz/clanky/opustenymi-tunely-slovenska/ + http://www.podzemi-cma.cz/jinezeme/inden.htm > http://www.podzemi-cma.cz/jinezeme/02/nahled.htm
95. Küldjön a részlettel szomszédos, a térképen jelölt állomásokról a), b) egy-egy képeslaphivatkozást és c) az egyikről egy helyszínrajzot! d) A völgyhídtól keletre és délre a közelében egy nyomvonalat látunk: miét? e) Melyik budapesti könyvkereskedés tartja raktáron a vasútról írt könyvet? f) Mit rakodtak a később a legközelebb létesített szolgálati helyen?
Zsittin-völgy, Oravicabánya–Stájerlakanina hegyivasút. a) Lissava: http://www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=5855&f=1995 b)–c) Krassova-Gerlistye: http://www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=34718&f=6847 és http://www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=35425&f=6989 d) A lóvasútét, aminek a kiváltására épült a mozdonyüzemű vasút. e) Xantusz. http://xantusz.hu/?q=Oravica&dispatch=search.results f) Uránércet, Ciudanoviţa.
I. katonai felmérés + II. katonai felmérés
96. a) A részleten látható nyomvonalú infrastruktúra végül nem épült meg teljes hosszában: miért nem? b) A keletre haladó nyomvonal minek a szállítását célozta? c) Ennek az erőforrásnak a kitermelésére végül megépült egy vasútvonal, azon egy alagút: küldje el egy térképnek a hivatkozását, amin ez látható!
Bécsújhely–Sopron csatorna. a) rendi vita. b) Brennbergi szén. c) Bremsberg-alagút (!) az Ágfalva–Brennbergbánya vasúton.
http://www.bonaparte.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=100&Itemid=39 + http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?bbox=1835255.437784216%2C6050634.53186929%2C1837500.775490093%2C6054518.488369031 + http://wikimapia.org/#lang=hu&lat=47.680024&lon=16.493418&z=16&m=b&show=/30191014/hu/Brennbergi-vasút-bevágása
II. katonai felmérés + III. katonai felmérés (25 ezres)
97. a) A jobb oldali részleten jobb szélen látható árok minek a nyomvonalát adja végül? b) Ezen az útvonalon Sínek Világában megjelent cikk szerint mikor indult itt meg a forgalom? c) A mindkét részleten jelölt vasútvonalon a jobb oldali részleten már látunk egy szolgálati helyet. Ezzel a helynévvel később egy másik vasúttársaság egy másik szolgálati helyet üzemeltetett: melyiket? (A választ a Vezetékek Világa 2015. 3. számában találja meg.)
Balatonfenyves. a) A gazdasági vasút törzsvonaláét. b) Már az 1920-as években. c) Fonyód-fürdő volt a MÁV-é, Fonyód kikötő a DV-é. A jobb oldali részleten felhívnáma figyelmet a vicces nevekre. : )
http://documents.tips/documents/vezetekek-vilaga-20153.html 28. o. 1. hasáb végén.
I. katonai felmérés + 1940-es évek első felének katonai felmérése
98. a) A jelölt helyen később csatlakozó állomás létesült: melyik két társaság vonala közt? b) A jobb oldali részleten a piros vonaltól délre látható területrészletet milyen becenéven illették akkoriban c) és miért jött létre?
Szászlekcence. a) Marostordai HÉV és MÁV. b) Göring-has vagy -zsák. c) A belga tulajdonú szamosújvári szódagyár igazgatójának közbenjárására. http://itthon.transindex.ro/?cikk=24534
A jelölt helytől északkeletre légvonalban d) 7 és e) 38 km-re csatlakozó állomások léltesültek. d) Miért nincsenek házak az állomáshoz vezető út mellett? e) Az innen tovább északkeletre induló vonatokat milyen vontatással továbbították?
d) Szeretfalva. A helyiek ellenállása, és hogy ezt ne lehessen nemzetiségi ellentétként bemutatni: végül a kisajátítás 2 km-rel távolabb történt a vasutas kolónia számára. e) Borgóprund. Benzin–elektromos.
f) A d)-től induló vasút építéséhez milyen térképezést alkalmaztak, amit hazánkban addig nem?
f) Légi felvétel.
III. katonai felmérés (25 ezres) + 1940-es évek első felének katonai felmérése
99. A részleteken látható vágányokból ma mi van meg? (Ajánlom a kataszteri réteget is megtekinteni.)
Soroksár. A hévet a MÁV vonalával összekötő delta van meg a közismert ráckevei hév és zimonyi MÁV-vonalon kívül. http://wikimapia.org/#lang=hu&lat=47.401072&lon=19.121264&z=17&m=b&show=/28262494/hu/Soroksár-MÁV–HÉV-összekötő-vágány-maradványa
OpenStreetMap + 1940-es évek első felének katonai felmérése
100. a) A bal oldali részleten látható vasútvonalak egy része hiányzik a jobb oldali részletről: miért? b) Hogyan oldották meg ekkor a jobb oldali részlet keleti oldalán látható kettő vasútvonal közt a forgalmat? c) A jobb oldali részlet déli részén látható vasútvonal hiányzik a bal oldali részletről: kb. mikor szűnt meg az utolsó szakasza is?
Losonc. a) A forgalmat a Szlovák Vasút szüneteltette. b) Deltavágányt építettek. www.zeleznicne.info/view.php?cisloclanku=2009060020 c) Az ipar leépülése előtt sokáig iparvágányként üzemelt a városi szakasza.
Gratulálunk a játék mindegyik megfejtőjének, kemény munkát végeztek, köszönjük a kifejtett magyarázatokat. Köszönjük az olvasóknak is a figyelmet. Várjuk az észrevételeket. A végeredményeket frissítésben itt fogjuk közölni.
Ferriviarius